Grand Canyon (dag 16)

9 augustus 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Dag 16

Vandaag de dag waar de jongens naar hebben uitgekeken. We vliegen vandaag met een helikopter boven de Grand Canyon. Spannend!!

En het was FANTASTISCH.

We moesten ons om 9:45 melden bij het vliegveld. Na het aanmelden en wegen, ja we moesten allemaal gewogen worden, kregen we eerst een veiligheidsfilmpje te zien van 3 minuten. We kregen hiervoor een stickertje op ons shirt. Daarna moesten we plaatsnemen in de wachtruimte. We zouden ongeveer vliegen om 10:15. Na een tijdje werden onze namen afgeroepen en kregen we een pakketje om ons middel met een zwemvest erin. Veiligheid voor alles. Er konden 6 mensen in een helikopter. We kregen allemaal een kaartje met een nummer erop, achteraf bleek dat dit nummer correspondeerde met de stoel in de helikopter. Wilfred had 6, Jelle had 5, Kay had 4 en Mayke had 1. Er gingen ook 2 spaanse mensen mee in de helikopter. We mochten onderling ook niet van nummer wisselen. Dit had te maken met de verdeling van het gewicht in de helikopter. Toen we moesten instappen bleek dat Mayke voorin mocht zitten, naast de piloot. Best seat off the house. Mayke heeft dus onderweg gefilmd zij had het beste uitzicht.

20170809_102115                       20170809_102122                       20170809_104316

We hebben super genoten van het uitzicht. (zie geupload filmpje)

20170809_105247

Hierna zijn we naar een Imac theater van National Geographic geweest voor een 34 minuten durende film over de Grand Canyon. Was ook een goed verhaal met mooie beelden van de Grand Canyon.

's Middags zijn we op de RIM, zo noem je de bovenkant van de canyon, wezen wandelen en hebben we genoten van het uitzicht.

20170809_141915  20170809_143305

Terug in het hotel zijn de mannen weer lekker gaan zwemmen.

Vanavond gaan we eten bij "Big E" een steakhouse.

1. Mam en Arie:
    10 augustus 2017